Norwegian moderniserer organisasjonen og styrker kundearbeidet
Ved hjelp av digitale løsninger skal Norwegian styrke og effektivisere markedsarbeidet og kundeopplevelsen fremover. Selskapet samler nå alle kundefunksjoner og IT i en nyopprettet avdeling for kunderelasjoner (Customer and Digital Innovation). Avdelingen vil ledes av Kurt Simonsen, og endringen trer i kraft umiddelbart.
– Jeg er svært tilfreds med at Kurt Simonsen har takket ja til rollen som Chief Customer and Digital Officer i Norwegian, hvor avdelingen for IT, e-commerce, salg, marked, kundeservice og Reward nå samles, sier konsernsjef Bjørn Kjos i en pressemelding.
Simonsen begynte i Norwegian i januar 2018, da han tiltrådte stillingen som IT-direktør.
– Kurt har gjort en svært god jobb i selskapet på kort tid. Han vil heretter ha overordnet ansvar for alle kunderelasjoner, i tillegg til selskapets digitale ressurser og utvikling. I arbeidet med å styrke både salgs- og markedsarbeidet i selskapet, er digitale løsninger fremtiden, fortsetter konsernsjefen.
– I oppfølgingen av våre kunder skal vi i sterkere grad fremover ta i bruk nye løsninger på IT-siden, som ivaretar hensynet til mer effektiv og raskere kundebehandling. Samtidig styrker vi salget, og tilbyr nye produkter om bord. Målet vårt er selvsagt å få enda flere fornøyde kunder i Norwegian, og her ser vi både synergier og en rekke områder hvor vi kan effektivisere, sier Kurt Simonsen.
Foto: Kurt Simonsen, Norwegians direktør for kunderelasjoner. Foto fra Norwegian.